Gezip gördüğünüz yerleri anlatan bir yazı yazınız.

2017 yılının Haziran ayıydı çok iyi hatırlarım, ailemle Viyana’ya gitmiştik.

Oranın kültürel eserlerini, büyüleyici mirasını ve yüzyıllarca geçmişten günümüze uzanan tarihi binalarını, katedrallerini görünce adeta büyülenmiştim. Viyana’ya gittiğimizde ilgimi çok çeken Aziz Stephan Katedrali’nin girişindeki büyüleyici görünümle içeri girmeye karar verdik. Bu katedral her yıl dünyanın dört bir yanından iki milyon ziyaretçiyi ağırlıyormuş. Oradan çıkıp Viyana’nın ünlü meydanına gidip orada güzel bir fotoğrafın ardından yolumuza devam ettik. Schönbrunn Sarayı’nın oradaki atlı gösterileri izledikten sonra Budapeşte’ye dönüş için yola çıktık. Günübirlik gezimizde sabahın erken saatlerinden öğlene kadar Viyana’da kalıp dönüşte Budapeşte’ye geçtik.

Devam Ediyor... Aşağı Kaydırın

Budapeşte’ye girişte bizi karşılayan köprülerden geçerken Avrupa’da olduğumuzu hissediyorduk.

Tuna Nehri’nin güzelliğine Parlamento’da dahildi, arabamızı güzel bir yere park ettikten sonra İstanbul’un Taksim’i olan Vaci Ut’da dolaşıp oradaki kültürel yemekleri, sanat eserlerini , heykellerini gördük. Şehrin en popüler ve en tarihi bölgesi olan Buda Kalesi’ne doğru yöneldik. Bu kalede barok mimarisinin izlerine rastlamaktayız. Ve Türk kültüründen bir iz olan: hamamlar. Budapeşte’de en iyi hamamlardan olan Kiraly, Rudas hamamları da Osmanlı’dan kalma hamamlardandır. Şehir, turizm ve tarım yönünden gelişmiş olup ziyaretçilere de açıktır. Eski kent merkezinin yenilenmesi başlatılmış olup yine de eski eserler de günümüzde korunmaktadır. Sonuç olarak eserlerin muhteşem kalıntılarla taşınıp, eserlere değer verildiğini görmekteyiz.

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (Henüz Oy Verilmemiş)