İsmin Hal Ekleri Çalışma Kağıdı 4. Sınıf Türkçe

İSMİN HAL EKLERİ

YÖNELME BELİRTME BULUNMA AYRILMA
        a-e     i-ı-u-ü -de-da-te-ta -den-tan-ten-tan

İsimlerin altlarını çizelim.İsimleri ve hangi hal eklerini aldıklarını tabloya yazalım.

*Canan okuldan eve gelirken parkta Sibel’i görmüş.

Yalın hal -e hali -i hali -de hali -den hali

*Parkta arkadaşımı gördüm. Bana el salladı.Salıncaktan indi ,yanıma geldi.Birlikte kaydırağa çıktık.

*Pencereden dışarı bakınca yağan karı gördüm.Hemen paltomu,eldivenimi giydim. Bahçeye çıktım. Bahçede birçok kişi kartopu oynuyordu.

*Kırtasiyeden renkli renkli kalemler aldım. Mavi kalemi arkadaşıma hediye edeceğim.Hediye paketi yaptım. Bir de not yazdım.

Yalın hal -e hali -i hali -de hali -den hali

*Akşam yemek yedik.Sofrayı topladık.Bulaşıkları makineye dizdik.Tabaklara meyve koyduk ve televizyon karşısında yedik.

*Kitap okumak bence en eğlenceli şey.Her çeşit kitabı okuyorum.Kitaplardan çok şey öğreniyorum.Kitaplardaki kahraman ben oluyorum sanki.

*Pazara gittim. Pazardan meyve ve sebze aldım.Meyvelerden en çok mandalinayı,sebzelerden de ıspanağı severim.Pazarda çeşit çok.Her şey taptaze.Pazara gitmek ekonomik de.

Yalın hal -e hali -i hali -de hali -den hali

*Annem ile alışverişe çıkmıştık.Tören için  bana elbise alacaktık.Mağazaları çok olan bir çarşıya gittik.Kapıda kocaman balonlar asılıydı.Balonlardan kalp,çiçek ve çeşitli hayvanlar yapmışlardı.En çok çiçekleri beğendim.Kapıdan içeri girdiğimizde daha hoş bir sürpriz ile karşılaştık.Palyaçolar.Hepsi rengarenk ve çok şirin…

*Köy yaşamını çok seviyorum. Gün doğarken uyanmak,ninemi ineklerden ve keçilerden süt sağarken izlemek çok eğlenceli.Ninem sağdığı sütleri kovaya biriktirir ,kovayı soba üstüne koyar, kahvaltıyı hazırlamaya girişirdi.Ekmeği kuzinede kızartır,üzerine tereyağı sürerdi.Kümesten sıcacık getirdiği yumurtayı tavada bir güzel pişirir sofraya koyardı.Ben sabırsızlanırdım ama peynir ve reçeli getirmeden kahvaltıya başlamazdık.